Lipták Nóra vagyok, feleség, anya, a Diéták & Álmok blog és weboldal tulajdonos-háziasszonya,

online diétás tanfolyamok fejlesztője és vezetője,

a Diéták & Álmok dietetikus által jóváhagyott, szélsőségektől mentes étrendjeinek megalkotója, pénzügyi szakközgazdász.

Nóri vagyok, egykori terhességi diabéteszes, jelenleg pedig inzulinrezisztens.

Sosem fogom elfelejteni, amikor kiderült, hogy terhességi cukorbetegségem van. Nekem?! Egy ma is élő klasszikus idézve: „És ezt most így hogy?”.

El kellett mennem egy diétás nővérhez, aki halál szenvtelenül közölte, hogy sokat híztam, vegyek cukormérőt, ráállítanak a 160 grammos szénhidrát diétára, trallala. Aztán legyek jó kislány, különben inzulinos kismama leszek, befektetnek az utolsó 2 hétre a kórházba, és felejtsem el, hogy ott szülök, ahol szeretnék. Még szerencse, hogy alapból szabadon választhatjuk meg, hogy kinél és hogyan…

Az egyik legdöbbenetesebb tapasztalatom az volt, hogy a hölgy nem ismerte az édesítőket, a fruktózt éltette, a világhírű egyetemen végzett, terhességi diabéteszre specializálódott nőgyógyász pedig egyszer nem említette, hogy a mozgás milyen fontos a vércukorszintet illetően, és amikor rákérdeztem arra, hogy főként lassan felszívódó szénhidrátokat egyek-e, lényegében az volt a válasza: mindegy. Amikor az egyik legfontosabb a kiegyensúlyozott vércukorszint?

A lényeg, hogy nagyjából magamnak köszönhettem, hogy végül nem lettem inzulinos kismama, és persze a választott orvosomnál szültem, lett egy gyönyörű, makkegészséges kislányunk, és szülés után a cukrom is rendeződött. Éljen-éljen!

Megjegyzés: a félreértések elkerülése végett: nagyra tartom a munkájukat lelkiismeretesen végző szakembereket.

Viszont 2015 őszén azt éreztem, hogy valami nincs rendben, így sok-sok halogatás után elmentem egy terheléses vércukor- és inzulinvizsgálatra, és 1 nap múlva meg is volt az ítélet: inzulinrezisztencia. Igyekszem a pozitív oldalát nézni, de pontosan tudom, mit érez az, aki szembesül azzal, hogy ez már mindig így lesz.

MIÉRT KEZDTEM EL BLOGOT ÍRNI, ÉS MIÉRT HOZTAM LÉTRE EZT AZ OLDALT?

Egykori terhességi cukorbetegként és gyakorló IR-esként pontosan tudom, hogy a diagnózis után hirtelen sok lesz a rendszerezetlen információ körülötted, a “Mit ehetek?” “Mit nem ehetek?”, “Mikor ehetek?”, “Mennyit ehetek?”, a “Hol vásároljak?”, a “Hogy számoljak?” kérdések tömkelege.

A én “nagy miértem”, hogy segítséget nyújtsak cukorbetegeknek, inzulinrezisztenseknek és terhességi cukorbeteg kismamáknak a szakorvos által előírt szénhidrát diétában való elindulásban. Mindezt úgy, hogy ezt az életmódot ne egy gasztronómiai kapuzárásként éljék meg. Bemutatni, hogy egy diéta, amely odafigyel a cukorbetegek, IR-esek és az életmódváltók szükségleteire, igenis lehet nemcsak egészséges, hanem változatos és élvezetes!

Eddig 72  sikeres tanfolyamot tartottam, oldalaimon, receptjeimen, tanfolyamaimon keresztül többszázezer embernek segítettem eddig, és jelenleg 12 féle étrendemből tudsz választani.

2019 sok szempontból fordulópont volt az életemben, és sok olyan lépést megtettem, amit előtte évekig csak vágytam vagy halogattam. Például:

  • Beiratkoztam egy amerikai képzésre, hogy még jobban elmélyedjek a szénhidrátanyagcserében, a cukorbetegségben és az inzulinrezisztenciában, ezáltal még jobban tudjalak támogatni téged.
  • Létrehoztam az online Cukorbeteg Kismama Programomat – Magyarországon is elsőként – kifejezetten terhességi cukorbeteg kismamák részére.
  • Leteszteltem 30 legjobb tanítványommal a cukorbetegek, inzlinrezisztensek (IR-esek) és életmódváltók részére szóló,  havi tagsági díjú, 12 hónapos Mentorprogramjaimat, ami 2020 januárjában már élesben el is indult. :-)

Aktuális tanfolyamaimról IDEKATTINTVA vagy az alábbi képekre kattintva találsz bővebb információt.

szénhidrát diéta tanfolyam cukorbetegség inzulinrezisztencia életmódváltás

HOGY MIÉRT TUDOM ÉGŐ SZENVEDÉLLYEL CSINÁLNI?

Számomra nem az a leginkább lelkesítő, ha megvásárolod egy tanfolyamomat vagy egy étrendemet, hanem az, ha látom, hogy sikerélményeid vannak. Például amikor megírod, hogy

babát vársz több sikertelen próbálkozás/év után, vagy akár már meg is született,

kipróbáltad a receptjeimet, és akár a kevésbé lelkes családtagod számára is örömteli volt;

már érzékeled az életmódváltás pozitív hatásait magadon;

5-10-20-30 kg-t fogytál;

sikerült az életedbe becsempészni a heti 3-4 mozgást;

nem csak fogytál, de jobb lett a test-zsír arányod is;

főzéstől távol állóból lelkes kísérletező lettél;

végre nem hipózol és ébredsz leizzadva éjszaka;

könnyedén választasz étteremben a menüből;

akár eltűntek a cisztáid;

megdicsért az orvosod, mert sokat javult vagy normalizálódott a vércukor- vagy inzulinszinted;

csinosabbnak, magabiztosabbnak, fittebbnek, energikusabbnak érzed magad,

gyerekedet vagy szüleidet tudod a tanultak által jobban segíteni,

a párod is társad lett az életmódváltásban, sőt “mellékhatásként” kisebb lett az úszógumija, vagy akár

élvezhető közös élmény lett az étkezés a családdal, és még megannyi van.

Nagy örömömre szolgál, hogy most már mindebben segítségemre van Pongrácz Adrienn, egy országos onkológiai centrum vezető dietetikusa, akinek gondolkodásmódja nagyon közel áll hozzám, ráadásul munkáját olyan szeretettel és alázattal végzi, ami számomra is inspirálóan hat.

Másik nagy segítségem Ur Anita, életmódváltó coach (Örömterv blog, Coaching Neked), aki – lévén maga is érintett – pontosan tisztában van azzal, hogy egy ilyen jellegű életmódváltás olykor kihívások elé állítja az embert. Ő abban segíti például a tanfolyami csoportokat, hogy a napi rutint hogy tudják élhetővé, sikerélményekkel telivé, pozitívvá hangolni.

Legyél részese, diétázz velünk Te is jóízűen! :-)

Facebook
YouTube
YouTube
Instagram