fbpx

A minap konstatáltam, hogy az oldalamon van retektzatziki és sütőtökös tzatziki is, de valamiért uborkás nincs. Pedig imádom. Lehet, hogy most ráncba szalad a homlokod, hogy miért tejföllel készült. Nos, pofonegyszerű a válasz: a tejföl lassan felszívódó szénhidrát, míg a joghurt gyorsan felszívódik, és magas inzulinválasszal jár. Így cukorbetegség és inzulinrezisztencia esetén a szénhidrát diéta része is lehet és, akár reggel és este is ehetsz belőle pl. szendvicsbe halmozva vagy egy rántotta mellé. A másik kritikus pontja, hogy én nem teszek bele kaprot, egész egyszerűen azért, mert akárhányszor jártam Görögországban, sosem volt kapros az elém tálalt tzatziki. Ettől függetlenül, ha Te arra esküszöl, szíved joga kaporral vagy akár mentával ízesíteni. :-)

UBORKÁS TZATZIKI TEJFÖLLEL

 

uborkás tzatziki tejföl szénhidrát diéta cukorbetegség inzulinrezisztencia

Hozzávalók:

  • 75 dkg uborka
  • 1 tk. só
  • 40 dkg tejföl
  • 2 gerezd fokhagyma finomra reszelve vagy kinyomva
  • pár csepp citromlé

 

uborkás tzatziki tejföl szénhidrát diéta cukorbetegség inzulinrezisztencia

Elkészítése:

  • Az uborkát lereszeljük, megsózzuk, és 15 percet hagyjuk állni, hogy kieressze a levét, majd kézzel kifacsarjuk, vagy egy szűrőbe öntve lecsepegtetjük.
  • A tejfölt összekeverjük a fokhagymával és a citromlével, összeforgatjuk a lereszelt uborkával, és már kész is van.

 

uborkás tzatziki tejföl szénhidrát diéta cukorbetegség inzulinrezisztencia

A számok:

10 dkg uborkás tzatziki 2,22 g szénhidrátot tartalmaz.

Jó étvágyat!

húsvéti receptek terhességi cukorbetegség gdm kismama szénhidrát diéta

Diéták & Álmok klub

havi tagsági díjas online program

CUKORBETEGEKNEK

INZULINREZISZTENSEKNEK (IR)

ÉLETMÓDVÁLTÓKNAK

Lipták Nóra, diétás tanfolyam fejlesztő-vezető, étrendíró és életmódváltást segítő, megoldásfókuszú mentor-coach vagyok.

Egykori terhességi cukorbetegként kezdtem el írni 2014-ben a Diéták & Álmok blogot, majd inzulin-rezisztensként folytattam. 2015-ben hoztam létre a Diéták & Álmok honlapot elsősorban azért, hogy minél hitelesebb információval, gyakorlati útmutatóval és receptekkel tudjam segíteni a sorstársakat. Küldetésemnek tekintem segíteni cukorbetegeknek, inzulinrezisztenseknek és életmódváltóknak a szakember által előírt szénhidrát diétájukban való elindulást, illetve régóta diétázóknak új lendületet adni. Hiszem, hogy igenis lehet jóízűen diétázni! :-)

Kérdésed van a szénhidrát diétás tanfolyamokkal kapcsolatban? Írj nekem a nori@dietakesalmok.hu címre, igyekszem mihamarabb válaszolni!

Az e-mail tanfolyamok és az étrendek nem helyettesítik a diabetológiai, endokrinológiai és dietetikusi tanácsadást, hanem hatékonyan kiegészíthetik azt.

Aktuális tanfolyamaimról ITT TÁJÉKOZÓDHATSZ!

Please follow and like us:
Facebook
YouTube
YouTube
Pinterest
Pinterest
fb-share-icon
Instagram