Ha valamikor, most igazán szezonja van a mézeskalácsnak, sokan lelkesen állnak neki, majd csalódottak a végeredmény után. Szerencsére van pár trükk, amit ha betartasz, elkerülheted a kukában landoló mézeskalács feletti szentségelést.

Szeretem is a mézeskalácsot, és szerintem nagyon jól lehet variálni, a tésztáját felhasználni, nem véletlenül szenteltem külön fejezetet nekik a cukorbetegeknek, inzulin-rezisztenseknek és életmódváltóknak szóló, szélsőségmentes szénhidrát diétás tanfolyamaimon. Természetesen most már csak olyat készítek, ami cukorbetegség és inzulin-rezisztencia esetén is a szénhidrát diéta része lehet.

7 TIPP MÉZMENTES MÉZESKALÁCS SÜTÉSÉHEZ!

mézmentes mézeskalács tipp szénhidrát diéta cukorbetegség inzulinrezisztencia

 

1. Ha xilittel/nyírfacukorral/eritrittel/steviás eritrittel készíted a mézeskalácsot, daráld meg, legyen porállagú, különben a felülete kevésbé lesz sima, hanem olyan kis apró lyukak jelennek meg rajta.

2. Ne ijedj meg, ha a tészta lágy, ragacsos, pont olyannak kell lennie! Rakd egy éjszakára a hűtőbe, és rendben összeáll. A teljes kiőrlésű- és a magliszt miatt kevésbé lesz rugalmas a tészta, de azért óvatosan szépen lehet vele dolgozni. Tehát nem kell még lisztet hozzáadni, mert akkor kemény és lisztízű lesz a tészta.

3. Vedd figyelembe, hogy 2 különböző márkájú és elvileg egyforma liszt is viselkedhet különbözőképpen, és eltérő folyadékmennyiséget igényelhet.

 

 

mézmentes mézeskalács tipp szénhidrát diéta cukorbetegség inzulinrezisztencia

 

4. Ha a sütőidő 2/3-ánál megfordítod a tepsit, a mézeskalácsok egyenletesebben sülnek meg (még légkeverésnél is).

5. Sütés után, ha már langyos, tedd ki egy sütőrácsra, hogy ne ázzon meg az alja a gőztől.

6. Ha vékony figurákat formázol, akkor amíg nem hűltek ki teljesen, ne halmozd őket egymásra, mert deformálódhatnak.

7. Tárold jól záródó edényben, így sokáig puha marad (már ha egyáltalán marad).

A legújabb olvasói vélemény: „A gyerekek azt mondták, hogy olyan ez, mint az igazi mézeskalács, lesz még tutira 1-2 adag. :-)”

Dietetikus* által jóváhagyott 8 hetes, tavaszi szénhidrát diétás online tanfolyam indul sok-sok ajándékkal és HÚSVÉTI RECEPTFÜZETTEL, ha cukorbetegként, inzulin-rezisztensként vagy életmódváltóként Te is arra vágysz hogy az életmódod ne a lemondásokról, hanem az élvezetes ízekről és örömteli pillanatokról szóljon! UTOLSÓ PILLANATOK JELENTKEZNI!

 

Cukorbetegség szénhidrát diéta tanfolyam karácsony
Inzulinrezisztencia szénhidrát diéta tanfolyam karácsony
életmódváltás szénhidrát diéta tanfolyam karácsony

Napi posztjaimat és videós bejelentkezéseimet

kövesd INSTAGRAMON is!

 

Lipták Nóra, diétás tanfolyamvezető, étrendíró és gasztroblogger vagyok.

Egykori terhességi cukorbetegként kezdtem el írni 2014-ben a Diéták & Álmok blogot, majd inzulin-rezisztensként folytattam. 2015-ben hoztam létre a Diéták & Álmok honlapot elsősorban azért, hogy minél hitelesebb információval, gyakorlati útmutatóval és receptekkel tudjam segíteni a sorstársakat. Küldetésemnek tekintem segíteni cukorbetegeknek, inzulin-rezisztenseknek és életmódváltóknak a szakember által előírt szénhidrát diétájukban való elindulást, illetve régóta diétázóknak új lendületet adni. Hiszem, hogy igenis lehet jóízűen diétázni! :-)

Kérdésed van a szénhidrát diétás tanfolyamokkal kapcsolatban? Írj nekem a nori@dietakesalmok.hu címre, igyekszem mihamarabb válaszolni!

Az e-mail tanfolyamok és az étrendek nem helyettesítik a diabetológiai, endokrinológiai és dietetikusi tanácsadást, hanem hatékonyan kiegészítik azt.

"Megosztva a Szénhidrát mentes ételek tárháza és minden ami egészséges facebook csoportban is"

Facebook
YouTube
YouTube
Pinterest
Pinterest
Instagram