Nagyon hálás vagyok, mert rengeteg kérdést tettetek fel az elmúlt időszakban az új, frissített, karácsonyi szénhidrát diétás tanfolyamaimmal kapcsolatban. Sokan megosztottátok félelmeiteket, vágyaitokat, legféltettebb és olykor szégyellt gondolataitokat. Nagyon izgatottá tettek, pláne, hogy Ti  is ennyire izgatottak vagytok az új, karácsonyi tanfolyammal kapcsolatban. Már alig várom, hogy kezdjünk! 🙂 Az egyik visszatérő kérdés  pedig az, hogy

milyen lehetőségeid vannak, ha

cukorbetegség vagy inzulin-rezisztencia esetén

ledönt a lábadról a nátha.

 

megfázás nátha tél szénhidrát diéta cukorbetegség inzulinrezisztencia

 

Nem szeretnék most belemenni abba, hogy vírusos eredetű vagy bakteriális fertőzésről van-e szó, csupán arra térek ki, hogy milyen szereket és házi módszereket vetek be, ha már a méz ugye tiltólistás.

Tudod, akkor, amikor elkezdi kaparni valami a torkod, estére már nem tudsz nyelni, két nap múlva meg minden átmenet nélkül elkezd folyni az orrod, hogy a végén a maradékot felköhögve búcsút inthess papírzsepinek, köptetőknek és orrspray-nek, és ismét visszatérhess eredeti önmagadhoz és megmaradt méltóságodhoz. 🙂

Én első körben szeretem a házi módszereimet lepróbálni, adni egy esélyt a saját kis szervezetemnek, így azokat mutatom meg, amiket szeretek bevetni.

Gyógyteák:

  • kakukkfűtea: köhögés felszakítására nagyon jó, 1 teáskanálnyi szárított füvet 3-4 dl forró vízzel leöntöd, 10 perc múlva leszűröd, és ihatod (előnyben vagy, ha szeretted gyerekként a kakukkfüves szirupot);
  • hársfavirágtea: nyugtató hatású, hurutoldó és izzasztó hatású, 1 evőkanálnyit 3-4 dl forró vízzel leöntöd, 10 perc múlva leszűröd, és ihatod is;
  • hagymatea: köhögésre, meghűlésre; 4 közepes vöröshagymát szabadíts meg a két végétől, vágd hosszában félbe, tedd egy lábasba (héjastul!), főzd forrástól számított 15 percig lefedve, hagyd ihatóra hűlni, szűrd le, ízesítsd citrommal (az eredeti receptben mézzel készül vagy égetett cukorral, ami jó köhögéscsillapító, de ez most itt sajnos nem bevethető);
  • gyömbértea: egy kis darab gyömbért reszelj le, 3-4 dl forró vízzel leöntöd, 10 perc múlva leszűröd, és ihatod is.

Megjegyzés: ha kismamaként épp babát vársz, a kakukkfűtea számodra sajnos nem megoldás, mert méhösszehúzódást okozhat.

Egyéb:

  • naaaaaagy adag C-vitamin, nekem még ez szokott segíteni, hogy könnyebben átessek a nehezén, és mivel a C vitaminnak van egy élénkítő hatása is, így olyan érzésem sincs, mint akin átment egy úthenger;
  • sós vizes öblögetés: néha legegyszerűbb dolgok működnek a legjobban; 2 teáskanál sót feloldok 1 deci meleg vízben, és azzal gargarizálok 2-3 óránként; általában 1 napon belül jelentősen enyhül a fájdalom;
  • sós vizes orrspray: a kislányomnak köszönhetem, akinek sokáig a gyógyszertárban vettük a méregdrága delfines orrspray-t (komolyan, szülőkkel bármit meg lehet vetetni…egy örök és újratermelődő piaci rés…igen, velem is…egy ideig :-)), azóta már itthon készítem szűrt vízzel, és pont ugyanolyan hatékony, csak kb. századannyiba kerül.
  • …és persze sok-sok folyadék: tea, levesek (ilyenkor pláne imádom őket), simán meleg víz, és lehetőség szerint pihenés-pihenés-pihenés.

Amit ki fogok próbálni:

Iza 160 gramm blogjának egyik bejegyzése valamikor szembejött a FB-on, és egy kurkuma-édeskömény-szegfűszeges keveréket ajánl. Mivel a kurkumát pl. Indiában is előszeretettel alkalmazzák jótékony, vírusölő és gyulladáscsökkentő hatása miatt, ez a keverék igencsak megmozgatta a fantáziámat. Iza bejegyzését ide kattintva tudjátok elolvasni.

Amit a gyógyszertárakban érsz el, és van vele tapasztalatom:

Strepsils citromos szopogatós tabletta (cukormentes): arra az esetre, ha épp nem lenne alkalmad sós vízzel öblögetni (pl. az irodában vagy utazás alatt), de érzed, hogy elkezdett kaparni a torkod.

A többi, nem vényköteles szerrel kapcsolatban nincs tapasztalatom, de szívesen veszem, ha kommentben megírod, Neked mi vált be, köszönöm!

Dietetikus* által jóváhagyott karácsonyi szénhidrát diétás minikurzus ÉRTÉKES AJÁNDÉKOKKAL, ha cukorbetegként, inzulin-rezisztensként vagy életmódváltóként Te is arra vágysz hogy az ünneped ne a lemondásokról, hanem az élvezetes ízekről és örömteli pillanatokról szóljon! LIMITÁLTAN ELÉRHETŐ!

koránkelő kedvezményt még eddig tudsz igénybe venni:

Nap

:

Óra

:

Perc

:

Mp

Napi posztjaimat és videós bejelentkezéseimet

kövesd INSTAGRAMON is!

 

Lipták Nóra, diétás tanfolyamvezető, étrendíró és gasztroblogger vagyok.

Egykori terhességi cukorbetegként kezdtem el írni 2014-ben a Diéták & Álmok blogot, majd inzulin-rezisztensként folytattam. 2015-ben hoztam létre a Diéták & Álmok honlapot elsősorban azért, hogy minél hitelesebb információval, gyakorlati útmutatóval és receptekkel tudjam segíteni a sorstársakat. Küldetésemnek tekintem segíteni cukorbetegeknek, inzulin-rezisztenseknek és életmódváltóknak a szakember által előírt szénhidrát diétájukban való elindulást, illetve régóta diétázóknak új lendületet adni. Hiszem, hogy igenis lehet jóízűen diétázni! 🙂

Kérdésed van a szénhidrát diétás tanfolyamokkal kapcsolatban? Írj nekem a nori@dietakesalmok.hu címre, igyekszem mihamarabb válaszolni!

Az e-mail tanfolyamok és az étrendek nem helyettesítik a diabetológiai, endokrinológiai és dietetikusi tanácsadást, hanem hatékonyan kiegészítik azt.

"Megosztva a Szénhidrát mentes ételek tárháza és minden ami egészséges facebook csoportban is"