Új sorozatot indítok, aminek az a célja, hogy megmutassam, adott hónapban milyen friss zöldségekből, gyümölcsökből, salátákból és fűszernövényekből tudtok választani. Mindig lesz egy felsorolás, és egy táblázat is, amit majd külön le is tudtok tölteni és kinyomtatni, hogy akár a hűtőre is ki tudjátok ragasztani. Törekszem arra, hogy ha cukorbetegség vagy inzulin-rezisztencia miatt a szénhidrát diéta elvei szerint étkezel, mindig tudj ezek közül az alapanyagok közül választani, így biztos feltűnik majd, hogy a szőlő abszolút nem szerepel a szeptemberi felsorolásban, bármennyire is szezonja van.

 

Szeptemberi zöldség-gyümölcs kalauz

 

 Gyümölcsök:
  • áfonya
  • alma
  • birsalma
  • birskörte
  • füge
  • gesztenye
  • körte
  • őszibarack
  • ringló
  • szeder
  • szilva

 

 

 Zöldségek:

  • brokkoli
  • burgonya
  • cukkini
  • csemegekukorica
  • csicsóka
  • édeskáposzta
  • fekete retek
  • fodros kel
  • főzőtök
  • gumós kömény
  • karalábé
  • karfiol
  • kelbimbó,
  • kelkáposzta
  • kínai kel,
  • lilahagyma
  • lilakáposzta
  • mángold
  • padlizsán
  • pak choi
  • paradicsom
  • pasztinák
  • patisszon
  • petrezselyemgyökér
  • póréhagyma
  • sárgarépa
  • spenót
  • sütőtök
  • szárzeller
  • tarlórépa
  • uborka
  • új cékla
  • újhagyma
  • vöröshagyma
  • zellergumó
  • zöldbab
  • zöldpaprika

 

Saláták, levelesek:

  • cukorsüveg saláta
  • endívia
  • fejes saláta
  • jégsaláta
  • madársaláta
  • radicchio
  • rukkola
  • spenót

Fűszernövények:

  • bazsalikom
  • borsikafű
  • citromfű
  • fokhagyma
  • kakukkfű
  • kapor
  • koriander
  • lestyán
  • levendula
  • majoranna
  • menta
  • oregánó
  • petrezselyemzöld
  • rozmaring
  • snidling
  • zsálya

Az összefoglalót és a táblázatot IDE kattintva tudod letölteni. Nyugodtan írd meg nekem kommentben vagy a nori@dietakesalmok.hu e-mail címre, hogy hasznosnak találtad-e, és esetleg mivel bővítsem ki, köszönöm.

Dietetikus* által jóváhagyott karácsonyi szénhidrát diétás minikurzus ÉRTÉKES AJÁNDÉKOKKAL, ha cukorbetegként, inzulin-rezisztensként vagy életmódváltóként Te is arra vágysz hogy az ünneped ne a lemondásokról, hanem az élvezetes ízekről és örömteli pillanatokról szóljon! LIMITÁLTAN ELÉRHETŐ!

koránkelő kedvezményt még eddig tudsz igénybe venni:

Nap

:

Óra

:

Perc

:

Mp

Napi posztjaimat és videós bejelentkezéseimet

kövesd INSTAGRAMON is!

 

Lipták Nóra, diétás tanfolyamvezető, étrendíró és gasztroblogger vagyok.

Egykori terhességi cukorbetegként kezdtem el írni 2014-ben a Diéták & Álmok blogot, majd inzulin-rezisztensként folytattam. 2015-ben hoztam létre a Diéták & Álmok honlapot elsősorban azért, hogy minél hitelesebb információval, gyakorlati útmutatóval és receptekkel tudjam segíteni a sorstársakat. Küldetésemnek tekintem segíteni cukorbetegeknek, inzulin-rezisztenseknek és életmódváltóknak a szakember által előírt szénhidrát diétájukban való elindulást, illetve régóta diétázóknak új lendületet adni. Hiszem, hogy igenis lehet jóízűen diétázni! 🙂

Kérdésed van a szénhidrát diétás tanfolyamokkal kapcsolatban? Írj nekem a nori@dietakesalmok.hu címre, igyekszem mihamarabb válaszolni!

Az e-mail tanfolyamok és az étrendek nem helyettesítik a diabetológiai, endokrinológiai és dietetikusi tanácsadást, hanem hatékonyan kiegészítik azt.

"Megosztva a Szénhidrát mentes ételek tárháza és minden ami egészséges facebook csoportban is"