Sokáig távolról szemléltem csak a chiamagot, és a pudingnak a gondolatától – mondhatni – fáztam. Nem vagyok pudingrajongó, nem szeretem a rengő-rázkódó-kocsonyás ételeket, bár a csokipudingom óta “javultam”. :-) Aztán annyi áldásos tulajdonságáról olvastam, hogy csak rávettem magamat a chiapuding elkészítésére, és jé: ez jó! Sokféleképpen készíthető, én az eper aktualitásából adódóan eperrel készítettem, de biztos finom más gyümölccsel is, nyáron igazán lehet majd tobzódni! Szerintem tízóraiként a legjobb, de akár desszertként is fogyasztható. Ami pedig a legjobb, hogy cukorbetegség és inzulinrezisztencia esetén a szénhidrát diéta része is lehet, így még egy ok, amiért hálás lehetsz a természetnek. :-) Ezzel a recepttel nyilván nem találtam fel a “langyos vizet”, de mivel engem az foglalkoztat, hogy az én oldalamon mit találsz Te, az olvasóm, mindenképpen meg akartam osztani. Az áztatás miatt kicsit időigényes, de a nettó munka vele tényleg nincs 5 percnél több. Rohanós hétköznapokon is prímán bevethető. :-) Még a kislányom is rajongott érte!

EPRES CHIAPUDING

epres chia puding cukormentes szénhidrát diéta cukorbetegség inzulinrezisztencia

Hozzávalók (1 főre):

  • 5 dkg eper
  • 2 dkg chiamag
  • 1 dkg nyírfacukor/1,5 dkg eritrit/0,4 dkg (4g) steviás eritrit
  • 1,5 dl natúr kókusztej vagy mandulatej (vagy 0,5 dl kókusztejszín 1 dl vízzel elkeverve)

 

epres chia puding cukormentes szénhidrát diéta cukorbetegség inzulinrezisztencia

Elkészítése:

  • A chiamagot összekeverjük a kókusztejjel és a nyírfacukorral/eritrittel, és legalább 2 órára állni hagyjuk (de akár egy éjszakára is), hogy az apró chiamagok magukba szívják a kókusztejet, és megduzzadjanak.
  • Az epret megtisztítjuk, kockára vágjuk, egy pohárba rétegezzük a kész chiapudinggal, és már fogyaszthatjuk is.

Tipp: próbáljuk ki más gyümölccsel és fűszerezve is!

A számok:

1 adag epres chiapudingban, ha nyírfacukorral készül, 18,55 g ch van, ha eritrittel, akkor 8,55 g.

Ha a kókusztejszínes verzióval készíted, akkor a nyírfacukros verzió 14,5 g ch-t tartalmaz, az eritrites és a steviás eritrites pedig 4,5 g ch-t.

Elkészítési idő: 5 perc + pihentetés

Jó étvágyat!

ÚJ, NYÁRI RECEPTEK!
Terhességi cukorbeteg kismama vagy? Esetleg ismerősödet érinti?

AKKOR EZ NEKED SZÓL!

Kattints IDE vagy az alábbi képre, és töltsd le ajándék receptgyűjteményemet!

terhességi cukorbetegség gdm kismama szénhidrát diéta
Lipták Nóra, diétás tanfolyamvezető, étrendíró és gasztroblogger vagyok.

Egykori terhességi cukorbetegként kezdtem el írni 2014-ben a Diéták & Álmok blogot, majd inzulin-rezisztensként folytattam. 2015-ben hoztam létre a Diéták & Álmok honlapot elsősorban azért, hogy minél hitelesebb információval, gyakorlati útmutatóval és receptekkel tudjam segíteni a sorstársakat. Küldetésemnek tekintem segíteni cukorbetegeknek, inzulin-rezisztenseknek és életmódváltóknak a szakember által előírt szénhidrát diétájukban való elindulást, illetve régóta diétázóknak új lendületet adni. Hiszem, hogy igenis lehet jóízűen diétázni! :-)

Kérdésed van a szénhidrát diétás tanfolyamokkal kapcsolatban? Írj nekem a nori@dietakesalmok.hu címre, igyekszem mihamarabb válaszolni!

Az e-mail tanfolyamok és az étrendek nem helyettesítik a diabetológiai, endokrinológiai és dietetikusi tanácsadást, hanem hatékonyan kiegészítik azt.

Facebook
YouTube
YouTube
Instagram