Nincs kedved túl sokat pepecselni a mézeskalácsokkal? Nyújtani, formázni, kenni, díszíteni pláne nem? Akkor mutatok egy variációt, ami viszonylag minimális pancsolással jár (azért teljesen nem úszod meg), viszont nagyon-nagyon finom. Félig-meddig úgy született, hogy már nem volt kedvem a sallangot is nyújtogatni, hanem gombóckákká gyúrtam és cukormentes „cukormázba” forgattam. Nekem ez volt az egyik legnagyobb meglepetés, hogy milyen isteni lett, muszáj leszek karácsonyig még egy adagot készíteni! Természetesen cukorbetegség és inzulinrezisztencia esetén a szénhidrát diéta része lehet, és gasztroajándéknak sem utolsó.

ILLATOS, MÉZMENTES PUSZEDLI EGYSZERŰEN

méz mentes puszedli karácsony szénhidrát diéta cukorbetegség inzulinrezisztencia

HOZZÁVALÓK:

  1. 8 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  2. 4 dkg fehér tönkölyliszt
  3. 5 dkg mandulaliszt
  4. 1 ek. mézeskalács fűszerkeverék
  5. 5 dkg nyírfacukor/eritrit
  6. 1 dkg steviás eritrit
  7. 1/2 kk. szódabikarbóna
  8. 1 csipet só
  9. 1 vaniliarúd kikapargatott magjai vagy 1/2 kk. vaníliaőrlemény
  10. 7,5 dkg vaj
  11. 2 tojás
  12. 2,5 dkg cukrozatlan habtejszín (nem elírás, kb 2 evőkanálnyi)

 

méz mentes puszedli karácsony szénhidrát diéta cukorbetegség inzulinrezisztencia

Mezítlábasan

 

ELKÉSZÍTÉSE:

  • Az első 9 hozzávalót összekeverjük, majd elmorzsoljuk a vajjal.
  • A tojással és a tejszínnel összegyúrjuk egy tálban, lefedjük, és egy éjszakát pihentetjük a hűtőben.
  • Előmelegítjük a sütőt 180 fokra, egy tepsibe sütőpapírt helyezünk.

 

méz mentes puszedli karácsony szénhidrát diéta cukorbetegség inzulinrezisztencia

 

  • Kisebb diónyi gombóckákat formázunk, a sütőpapíros tepsin pár centiméterre helyezzünk őket egymástól, és 14-16 perc alatt készre sütjük őket (sütőfüggő). Legyen egy kis színe, de ne égjen meg.
  • Ha kihűlt, belemártjuk porrá őrölt eritrittel/nyírfacukorral enyhén felhabosított tojásfehérjébe (nem kell kemény habbá verni, de őröljük meg rendesen az eritritet/nyírfacukrot), sütőpapíros tálcára rakjuk, és hagyjuk megszáradni.

 

méz mentes puszedli karácsony szénhidrát diéta cukorbetegség inzulinrezisztencia

A SZÁMOK:

  • A teljes adag szénhidráttartalma: 130,2 g.
  • Ebből az adagból 35 db puszedlit sütöttem.
  • 1 natúr puszedliben 5,1 g ch van.
  • A mázhoz – emlékezetem szerint – 1 tojásfehérjét és kb. 10 dkg őrölt nyírfacukrot használtam fel. Nem kell olyan sűrűnek lennie, mint az írókázáshoz készült máznak (ahhoz kb. 25 dkg kell).
  • Ha eritrittel készül a máz, nem változtat a puszedli ch értékén.
  • Ha nyírfacukorral készül, és feltételezzük, hogy mindegyik egyforma méretű lett és egyforma mennyiségű máz került rá, akkor 1 db cukormázas puszedliben 6,57 g ch lesz.

Jó étvágyat!

OLVASD EL EZT IS: 7 TIPP MÉZMENTES MÉZESKALÁCS KÉSZÍTÉSÉHEZ!

Lipták Nóra, diétás tanfolyamvezető, étrendíró és gasztroblogger vagyok.

Egykori terhességi cukorbetegként kezdtem el írni 2014-ben a Diéták & Álmok blogot, majd inzulin-rezisztensként folytattam. 2015-ben hoztam létre a Diéták & Álmok honlapot elsősorban azért, hogy minél hitelesebb információval, gyakorlati útmutatóval és receptekkel tudjam segíteni a sorstársakat. Küldetésemnek tekintem segíteni cukorbetegeknek, inzulinrezisztenseknek és életmódváltóknak a szakember által előírt szénhidrát diétájukban való elindulást, illetve régóta diétázóknak új lendületet adni. Hiszem, hogy igenis lehet jóízűen diétázni! :-)

Kérdésed van a szénhidrát diétás tanfolyamokkal kapcsolatban? Írj nekem a nori@dietakesalmok.hu címre, igyekszem mihamarabb válaszolni!

Az e-mail tanfolyamok és az étrendek nem helyettesítik a diabetológiai, endokrinológiai és dietetikusi tanácsadást, hanem hatékonyan kiegészítik azt.

Aktuális tanfolyamaimról ITT TÁJÉKOZÓDHATSZ!

Please follow and like us:
Facebook
YouTube
YouTube
Instagram