Ha választanom kéne csirkés ételek közül, ez a sajtos csirke biztosan előkelő helyen végezne. Annyira omlós és zamatos, hogy az ember csak enné és enné, amíg a tepsi ki nem ürül. Egy hétvégi vendégségben garantált sikert arat, a maradékot (már ha ez előfordulna) vidd magaddal hétfőn ebédre. Cukorbetegség és inzulinrezisztencia esetén a szénhidrát diéta része lehet. :-)

PAZAR SAJTOS CSIRKE

sajtos csirke szénhidrát diéta cukorbetegség inzulinrezisztencia

HOZZÁVALÓK:

  • 1 kg filézett csirke (mell, comb vegyesen)
  • 2 ek. teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 3 buci gerezd fokhagyma kinyomva vagy finomra reszelve
  • 2 dl tejföl
  • 20 dkg reszelt sajt (tetszőleges kemény/félkemény sajt pl. Gouda, de parmezán típusú sajttal is működik)

 

sajtos csirke szénhidrát diéta cukorbetegség inzulinrezisztencia

ELKÉSZÍTÉSE:

  • A sütőt előmelegítjük 180 fokra, egy kb. 20x30cm-es tepsit vékonyan kiolajozunk.
  • A lisztet a fokhagymával kézzel elmorzsoljuk.
  • A csirkehúst papírtörlővel leszárogatjuk, finoman besózzuk, megforgatjuk a fokhagymás lisztben és a tepsiben egymás mellé rakjuk.
  • Meglocsoljuk a tejföllel, megszórjuk a sajttal, alufóliával lefedjük, és 1 óra alatt puhára sütjük az előmelegített sütőben.
  • 1 óra múlva levesszük az alufóliát és még kb. 15-20 percig sütjük 200 fokon, hogy szép színe legyen.
  • Főtt bulgurral és joghurtos alma-cékla salátával kínáltam.

 

sajtos csirke szénhidrát diéta cukorbetegség inzulinrezisztencia

A SZÁMOK:

Az egész tepsi sajtos csirkében kb. 40 g szénhidrát van.

Ha cukorbetegként vagy IR-esként szénhidrát diétát kell tartanod, akkor egy adag hús mellé kb. 12 dkg főtt bulgurt (nyersen 4 dkg) és kb. 15 dkg alma-cékla salátát fogyaszthatsz.

Jó étvágyat!

Terhességi cukorbeteg kismama vagy? Esetleg ismerősödet érinti?

AKKOR EZ NEKED SZÓL!

Kattints IDE vagy az alábbi képre, és töltsd le ajándék receptgyűjteményemet!

Lipták Nóra, diétás tanfolyamvezető, étrendíró és gasztroblogger vagyok.

Egykori terhességi cukorbetegként kezdtem el írni 2014-ben a Diéták & Álmok blogot, majd inzulin-rezisztensként folytattam. 2015-ben hoztam létre a Diéták & Álmok honlapot elsősorban azért, hogy minél hitelesebb információval, gyakorlati útmutatóval és receptekkel tudjam segíteni a sorstársakat. Küldetésemnek tekintem segíteni cukorbetegeknek, inzulin-rezisztenseknek és életmódváltóknak a szakember által előírt szénhidrát diétájukban való elindulást, illetve régóta diétázóknak új lendületet adni. Hiszem, hogy igenis lehet jóízűen diétázni! :-)

Kérdésed van a szénhidrát diétás tanfolyamokkal kapcsolatban? Írj nekem a nori@dietakesalmok.hu címre, igyekszem mihamarabb válaszolni!

Az e-mail tanfolyamok és az étrendek nem helyettesítik a diabetológiai, endokrinológiai és dietetikusi tanácsadást, hanem hatékonyan kiegészítik azt.

Facebook
YouTube
YouTube
Pinterest
Pinterest
Instagram