Gyerekkoromban csak a baracklekvárt voltam hajlandó megenni. Mára ez változott, viszont a házi sárgabaracklekvárra azóta is nosztalgiával gondolok, és azt hiszem, nem véletlenül olyan népszerű. Hiszen a sárgabarack, főleg a magyar kajszi annyira zamatos, lédús, hogy már maga a gyümölcs is felér egy desszerttel. Viszont sajnos télen nem elérhető, így most egy olyan receptet hoztam, ami segít, hogy a hidegben is élvezhessük a nyár ízét. Cukorbetegség és inzulinrezisztencia esetén a szénhidrát diéta része lehet. Vegánok is ehetik. :-)

 

EGYSZERŰ BARACKLEKVÁR CUKOR NÉLKÜL

cukormentes baracklekvár szénhidrát diéta cukorbetegség inzulinrezisztencia

HOZZÁVALÓK:

  • 1 kg sárgabarack tisztítva, összevágva (a hibás részeket is távolítsuk el)
  • 25 dkg nyírfacukor/33 dkg eritrit vagy más bevált édesítő
  • 6 g pektin
  • 1 csapott tk. citromsav

 

cukormentes baracklekvár szénhidrát diéta cukorbetegség inzulinrezisztencia

ELKÉSZÍTÉSE:

  • A barackot a fazékban megturmixoljuk (nem kell pépesre).
  • A pektint egy evőkanál nyírfacukorral/eritrittel elvegyítjük, majd ezt a keveréket és a cukrot még hidegen hozzákeverjük a barackhoz.
  • Forrástól számított 2 percig forraljuk, majd lehúzzuk a tűzről, leszedjük a habját, és még forrón jól zárható üvegekbe töltjük.
  • Az üvegeket fejjel lefelé fordítjuk, majd 5-10 perc után visszafordítjuk, újságpapírba csomagoljuk, és egy plédbe burkolva hagyjuk, hogy lassan kihűljenek (ez a dunsztolás).

Kaldeneker Lekvárosház-féle pektint vettem (nem szponzortermék :-)), segíthet, ha nem tudod, merre indulj. Én anno egy nagyobb Sparban vettem, de bioboltokban és webshopokban is megtalálható.

 

cukormentes baracklekvár szénhidrát diéta cukorbetegség inzulinrezisztencia

A SZÁMOK:

  • Ha nyírfacukorral készül: 1 adag palacsintába való lekvárban (2 dkg) 5,78g szénhidrát lesz, 10 dkg-ban 28,8 g.
  • Ha eritrittel készül: 1 adag palacsintába való lekvárban (2 dkg) 1,78 g szénhidrát lesz, 10 dkg-ban 8,88 g. kép

Megjegyzés: Ha nem vagy még rutinos lekvárfőző, egyszerre max. 3 kg-nyi barackkal dolgozz!

Hogy mi illik egy jó kis friss baracklekvárhoz? Például a mandulás túrógombóc! :-)

Jó étvágyat!

Terhességi cukorbeteg kismama vagy? Esetleg ismerősödet érinti?

AKKOR EZ NEKED SZÓL!

Kattints IDE vagy az alábbi képre, és töltsd le ajándék receptgyűjteményemet!

Lipták Nóra, diétás tanfolyamvezető, étrendíró és gasztroblogger vagyok.

Egykori terhességi cukorbetegként kezdtem el írni 2014-ben a Diéták & Álmok blogot, majd inzulin-rezisztensként folytattam. 2015-ben hoztam létre a Diéták & Álmok honlapot elsősorban azért, hogy minél hitelesebb információval, gyakorlati útmutatóval és receptekkel tudjam segíteni a sorstársakat. Küldetésemnek tekintem segíteni cukorbetegeknek, inzulin-rezisztenseknek és életmódváltóknak a szakember által előírt szénhidrát diétájukban való elindulást, illetve régóta diétázóknak új lendületet adni. Hiszem, hogy igenis lehet jóízűen diétázni! :-)

Kérdésed van a szénhidrát diétás tanfolyamokkal kapcsolatban? Írj nekem a nori@dietakesalmok.hu címre, igyekszem mihamarabb válaszolni!

Az e-mail tanfolyamok és az étrendek nem helyettesítik a diabetológiai, endokrinológiai és dietetikusi tanácsadást, hanem hatékonyan kiegészítik azt.

Facebook
YouTube
YouTube
Pinterest
Pinterest
Instagram