A minap teljes kiőrlésű csörögefánkot sütöttem…életemben először. Nálunk nem volt szokás, viszont rémlett, hogy a kisiskolás osztálytársam anyukája isteni jót sütött nekünk. Őszintén szólva borzongok mindennemű nagy mennyiségű olajban való sütéstől, így nagyon sokáig ellenálltam, hogy valaha is fánkot süssek, de annyiszor kérleltek már tanítványaim, és itthon is kiskutyaszemekkel néztek rám, hogy beadtam a derekamat, és átestem a csörögefánksütés tűzkeresztségén. Ráadásul annyian kérték Facebookon és Instagramon a receptet, hogy meg is osztom. Természetesen szénhidrát diétába illeszthető változatot készítettem, és még jó is lett, a tészta is jól viselkedett, végül a kislányom is beszállt a formázásba. Nem mondom, hogy minden hétvégén nekiállok majd, még ha cukormentes, diétás csörögefánk recept is, azért nem ez lesz a mindennapi étrendünk gerince.

Cukormentes baracklekvárral vagy házi nutellával is elég jól csúszik. :-)

Cukorbetegség és inzulinrezisztencia esetén szénhidrát diéta része lehet.

DIÉTÁS CSÖRÖGEFÁNK TELJES KIŐRLÉSŰ LISZTTEL

 

 

diétás csörögefánk szénhidrát diéta

Hozzávalók (30 Db):

  1. 15 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
  2. 6 dkg fehér tönkölyliszt
  3. 1 dkg steviás eritrit
  4. 1 csipet só
  5. 1 tk. szódabikarbóna
  6. 1 vaníliarúd kikapargatott magjai vagy 1/2 kk. vaníliaőrlemény
  7. 3 tojássárgája
  8. 1 dl cukrozatlan habtejszín

 

paradicsomos-kolbászos tészta szénhidrát diéta cukorbetegség inzulinrezisztencia

Elkészítése:

  • Az 1-6. hozzávalókat összekevertem, a 7-8-at pedig külön elhabartam, majd belecsorgattam a lisztes keverékbe.
  • Ruganyos tésztát gyúrtam belőle, a tálat lefedtem egy fürdősapkával, és kb. 30-35 perce békén hagytam.
  • Elfeleztem a tésztát, és külön-külön egy nagyon enyhén lisztezett szilikonos nyújtólapon kb. 1,5- max. 2 mm-esre nyújtottam, majd – derelyevágó hiányában – egy pizzaszeletelővel rombuszmintában felvágtam a tésztát.
  • Minden rombusz közepét is bemetszettem a pizzavágóval, és az egyik csücsköt ezen keresztül átfordítottam amennyire csak tudtam, így nyeri el ezt a szépséges, csavaros formát.
  • Közepesen forró olajban sütöttem ki, egy papírtörlős tányérra szedegettem őket.

 

teljes kiőrlésű csörögefánk

A számok:

 

  • 10 dkg csörögefánkban 33,07 g ch van.
  • 1 dkg-ban 3,31 g ch van, így egyszerűbb lesz számolnod, ha nem lennének egyformák.
  • Nekem épp 30 db lett ebből az adag tésztából.
  • 1 db csörögefánkban – feltételezve, hogy egyformák lettek – 4,96 g ch van.

 

Tippek, megjegyzések:

  • Sok receptben 3 mm-t írnak, hogy ilyen vastagra nyújtsd, de szerintem ott vagy nem volt jó a szemmértéke a receptírónak, vagy a vastag csörögefánkra esküszik. Szerintem nyújtsd annyira vékonyra, amennyire csak tudod, de még kezelhető legyen, ne szakadjon el. Az olajban úgyis felpuffad.
  • 7,5 dl olajban sütöttem meg, és nagyjából 0,7 dl-t vett fel ez a 30 db.
  • Az olajat elektromos tűzhelyen 6-7-es fokozaton (9-ből) hevítettem fel. Szuper gyorsan megsül, a sütés lesz a legrövidebb része az elkészítésnek. 😊
  • Inspirációért többek között Áfonya mámora és Limara receptjét néztem meg (hiszen ők profik), de végül több helyen módosítottam rajta, már csak azért is, mert nem volt itthon pl. tejföl. 😊
  • A kislányomnak 8 évesen simán ment a formázás, szóval ha kezdő vagy, szerintem akkor is fog sikerülni! 😊
  • Megszórhatod porított édesítővel, de nekem mezítlábasan is ízlett.

Jó étvágyat!

Cukorbeteg vagy IR-es vagy? Esetleg életmódot váltanál?

Szerezz szuper recepteken keresztül bombabiztos szénhidrát diétás alapokat!

A  szénhidrát diétás tanfolyamaim február 15-én indulnak, az alábbi képekre vagy a fenti menüsorban a diétás tanfolyamokra kattintva találod meg a részleteket.

Tarts velünk Te is, jelentkezz még ma, és csapj le a sok-sok ajándékkal megpakolt csomagokra!

UTOLSÓ PILLANAT JELENTKEZNI!

Kattints a számodra megfelelő programra!

Lipták Nóra, diétás tanfolyamvezető, étrendíró és gasztroblogger vagyok.

Egykori terhességi cukorbetegként kezdtem el írni 2014-ben a Diéták & Álmok blogot, majd inzulin-rezisztensként folytattam. 2015-ben hoztam létre a Diéták & Álmok honlapot elsősorban azért, hogy minél hitelesebb információval, gyakorlati útmutatóval és receptekkel tudjam segíteni a sorstársakat. Küldetésemnek tekintem segíteni cukorbetegeknek, inzulinrezisztenseknek és életmódváltóknak a szakember által előírt szénhidrát diétájukban való elindulást, illetve régóta diétázóknak új lendületet adni. Hiszem, hogy igenis lehet jóízűen diétázni! :-)

Kérdésed van a szénhidrát diétás tanfolyamokkal kapcsolatban? Írj nekem a nori@dietakesalmok.hu címre, igyekszem mihamarabb válaszolni!

Az e-mail tanfolyamok és az étrendek nem helyettesítik a diabetológiai, endokrinológiai és dietetikusi tanácsadást, hanem hatékonyan kiegészítik azt.

Aktuális tanfolyamaimról ITT TÁJÉKOZÓDHATSZ!

Please follow and like us:
Facebook
YouTube
YouTube
Instagram